czwartek, 5 czerwca 2014

DlaDzieci: Koszula dla Skrzata.


Nagabywana przez Skrzata, bym uszyła coś i dla niego, zdecydowałam się na luźną koszulę z kapturem. W Burdzie ten model uszyty był z lnu, ja wybrałam cienką flanelę. Trochę zmieniłam wykrój i może trochę za duży kaptur mi wyszedł, może powinnam staranniej wykończyć szwy - ale i tak jestem z tej koszuli bardzo zadowolona. Skrzat - również.

*

My little sprat asked me to sew something for him, so I decided on a loose shirt with a hood. In Burda pattern it was a linen shirt, but I've chosen a thin flannel. I changed the pattern a little  and maybe the hood is too big, maybe I should finish the seams more carefully - but I'm very pleased that shirt. The kid - as well.






Burda 06/2011
Model 135

Zużycie materiału: mniej niż 1,5 mb.

 

Największy dostępny wykrój był na rozmiar 128. Ponieważ ja potrzebowałam co najmniej 140, to... powiększyłam go sobie trochę. Tak zupełnie na oko, nie trzymając się reguł wydłużania wykrojów.

Materiał nieco się gniecie, z prawej strony jest gładki, od spodu natomiast ma milutki meszek.

Dopiero po uszyciu stwierdziłam, że kolorem bluza przypomina mi policyjny (czy może raczej - milicyjny) mundur. Ale co tam, lubię oglądać mojego małego mężczyznę w niebieskim.

Kieszonek w wykroju nie było, wyrysowałam je sobie bez szablonu i nie jestem pewna, czy przyszyłam zgodnie z zasadami sztuki (co widać). Ale mieszczą się w nich i figurki Lego i Angry Birds, sprawdzone.

Tak, to zdecydowanie DAŁO SIĘ starannie wykończyć. Zabrakło mi cierpliwości do instrukcji w części dotyczącej tego rozcięcia, zrezygnowałam więc z odszycia. Planuję uszyć jeszcze jedną taką koszulę, z lnu, to postaram się bardziej...


W środku kaptura jest szew kryty - jestem zadowolona, że nauczyłam się tej sztuczki.


Całość (od przygotowania wykroju, przed odrysowanie, cięcie i szycie) poszła zaskakująco szybko. Tzn. poszłaby jeszcze szybciej, gdybym nie pomyliła się przy jednej z kieszonek zszywając przód z tyłem koszuli :/ Prucie szwów zajmuje zdecydowanie więcej czasu niż szycie.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...