czwartek, 17 stycznia 2013

Sesja na pomoście - asymetria i jedwab


Kupiłam kiedyś spódnicę - skusiło mnie to, że była z jedwabiu, tego prawdziwego, nie satynowej, ciężkiej podróbki. Spódnica sama w sobie była koszmarna: dla mnie nieco za krótka, w dodatku mocno przymarszczona w pasie. Po ostrożnym odpruciu paska z gumą okazało się, iż uszyto ją z ponad trzech metrów materiału przymarszczonych do szerokości pasa!


Zostałam z kawałkiem czarnego jedwabiu, 97 cm szerokości i 320 cm długości.

Co z tym zrobić?

Zdecydowałam się na asymetrię i skorzystałam ze wzoru, który pokazywałam przy okazji szyfonowej spódnicy. Problem polegał na tym, że mój materiał miał niecały metr szerokości, nie mogłam więc złożyć go na pół - pozostało go zszyć, przez co na środku jest szew, niezbyt równy :/ Na sesji zdjęciowej, z bardziej cierpliwym fotografem, dałoby się to ukryć, lecz tak na co dzień już trudniej.

Egh... Co do fotografa - gwoli uczciwości - mój mąż wykazuje anielską cierpliwość dla wszystkich moich pomysłów i dzielnie znosi te sesje, tylko po prostu nie przepada za robieniem zdjęć.

Dopiero po uszyciu stwierdziłam, że mogłam nieco inaczej poprowadzić linie - przód jest krótki, ok, tył doskonale długi, tylko przejście między nimi mogło być łagodniejsze. Nauczka na przyszłość :)






Na fali tego cięcia i przycinania przemodelowałam od razu dwa inne ciuchy. Białą spódnicę, która bardzo już mnie znudziła (w ruchu wygląda lepiej niż w "stanie spoczynku", nadaje się raczej na zwykły spacer) oraz kolorową sukienkę z szyfonu, z wyciętymi niemal do pasa plecami. Miała denerwującą długość do pół łydki - musiałam coś z tym zrobić.

Nadal nie znalazłem zadowalającej mnie linii cięcia, to z pewnością nie ostatnie próby.



2 komentarze:

  1. Mówię serio...zacznij projektować modę.
    Spódnica świetna, jedyna w swoim rodzaju.Moja krawcowa nie ma takich pomysłów, a szyje fajne ciuchy.
    Biała super:):):)

    Kasia(kaan)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, Kasiu, jak to jest z weną - jak długo robisz to dla frajdy, pomysły same przychodzą do głowy. Ale jak tylko pojawia się jakikolwiek element obowiązku - czy to plan,czy mocne postanowienia, czy zobowiązanie wobec kogoś - to łatwo stracić i wenę i zapał.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...