sobota, 14 marca 2015

Koszulowa maxi


Jeszcze jeden z moich bardzo niepraktycznych pomysłów: długa koszulowa sukienka z cieniutkiego kreponu.

Another one of my very impractical projects: long shirt-dress from a white, very thin fabric.


Inspiracją do uszycia tej sukienki były te zdjęcia: / The inspiration to sew this dress were these photos:

http://studdedheartsblog.tumblr.com/post/81382635042
http://www.bdba.com/en/catalogo-bdba.php

Moja nie jest tak ładna jak te wyżej, daleko mi też do figury modelek. W dodatku gdzieś tam w międzyczasie zmieniła mi się koncepcja - z luźnej, wakacyjnej sukienki zrobiłam coś bardziej retro. No i nie mogłam się oprzeć, by nie wyciąć choć małego trenu... 

Mine isn't as pretty as the ones above, I also don't have the body of a model. Futhermore, in the meantime I changed the concept - instead of the loose, summer dresses I did something a little more retro. Well, I couldn't resist, so I added a small train...


Wykorzystałam bawełniany krepon. Góra jest z bazowego wykroju na koszulę, skróconego do talii, dół - z mocno rozszerzanych klinów, zebranych tak, by z tyłu było więcej materiału. To, czego nie uwzględniłam, to że szeroka spódnica będzie mocno ciągnąć w dół - być może pomogłoby wszycie w pasie szerokiej gumy? Na razie nie wygląda to zbyt interesująco, mam jednak nadzieję, że do lata coś jeszcze wymyślę?

I used cotton crepon. The bodice was made from basic pattern of a shirt, cut by the waist, the skirt - from with very wide gussets. What I didn't took into consideration, is that the wide skirt pulls the fabric down - perhaps I should paste wide elastic in the waist? I hope I find a resolution until summer.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...