środa, 7 stycznia 2015

Błękitna welurowa


Zazwyczaj najpierw znajduję wykrój/model, a potem dopiero zastanawiam się,  z czego go uszyć. Tym razem było na odwrót - kupiłam kupon ślicznego weluru, 1,5x1,5 m, i długo się zastanawiałam, co z niego uszyć. Bluzkę? Nic mi nie pasowało :)

W końcu udało mi się znaleźć wykrój na sukienkę elastyczną z kopertowym dekoltem i długimi rękawami :)

Usually I first choose a pattern and then I try to find a right fabric. This time it was the other way around - I bought a piece of lovely velor, 1,5x1,5m and wondered what to sew. A shirt? I didn't like any of the ideas :)

In the end, I managed to find a pattern for a
flexible dress with envelope neckline and long sleeves :)
 
Burda 5/2009
Model 103


Sukienka według opisu powinna być z jerseyu. Szyłam z grubszej tkaniny i to widać m.in. na tym pasku pod biustem. Nie mam takiej talii, jak modelka na zdjęciu, i w ogóle doszłam do wniosku, że dopasowane modele z podwyższonym stanem są nie dla mnie, ale myślę, że tą sukienkę i tak polubię :)

Uszyłam ją trochę krótszą niż na wykroju, wydłużyłam za to rękawy i zrobiłam je proste rękawy, bez mankietów. Jest jeszcze bluzka według tego samego wykroju i na pewno będę chciała się do niej przymierzyć.

According to the description of the pattern the dress should be sewn from jersey. I sewed it with a thicker fabric and the bar under the bust doesn't look great. I don't have the waist, like the lady in the picture, and I finally came to the conclusion that dresses with empire waist aren't for me, but I think I'll like this dress  :)

I made it a little shorter than the pattern, but made the sleeves longer and simple, without cuffs. There is still a blouse with the same pattern and I would definitely try it :)







Edytowane:

Sukienka definitywnie została przycięta do bluzki i w takiej wersji o wiele bardziej mi się podoba ;)


3 komentarze:

  1. Ja nie bardzo lubię welur, ale ten ma niesamowity kolor. A sukienka na Tobie leży o wiele lepiej, niż na manekinie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wykrój jest super. Uszyłam z niego dwie sukienki. Polecam, szczególnie Paniom z małym biustem, bo optycznie powiększa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję :) Ale muszę się przyznać, że ta akurat sukienka poszła pod nóż - skróciłam ją do bluzki i czuję się w tym o wiele lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...